osztályblog6b

osztályblog6b

Történelem, társadalomismeret

2020. március 16. - Osztályblog6.b

 

2020. június 8-12.

Anyag: Az éves munka értékelése

TEAMS  óra:  kedd 12.30  - 13

Kérem a hiányzó feladatokat június 8-ig. 

  

 

2020. június 2-5. heti anyag

június 2. kedd  12.45 - 13.30 TEAMS online óra

Reformkor, forradalom és szabadságharc (számonkérés), értékelés

Témazáró

Kérem az elmaradt házi feladatok pótlását a héten, osztályozom ezeket is.

határidő: június 2.

 

  1. május 25-29. heti anyag

 május 26. kedd 12.45 – 13.30 TEAMS online óra 

A reformkor és az 1848-as szabadságharc Magyarországon

Összefoglalás TK. 196. oldal

Munkafüzet:  123-124. oldal

ppt feladatok megbeszélése

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/fejezet_05_osszefoglalas

Témazáró határidő: június 1.

 

május 25. hétfő  12.45 – 13.30 TEAMS online óra

A szabadságharc leverése TK. 190-195. oldal

Vázlat: TK. 193. oldal

 Munkafüzet:  120. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 121./3-5. feladat (ezt kérem küldeni)

digitális anyag:  https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_045

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/magyar-szabadsagharc-tortenete

határidő: 2020. 05. 26. 

 

május 18-22. 

 május 19. kedd 12.45 – 13.30 TEAMS online óra 

A dicsőséges tavaszi hadjárat TK. 186 -188. oldal

Buda ostroma Tk. 189. oldal olvasmány

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat

              lemásolni a 188. oldalon lévő vázlatot

A vázlat kiegészítése: Mikor és hol adták ki a (magyar) Függetlenségi Nyilatkozatot, mit mondott ki a nyilatkozat?

Munkafüzet:  118. oldal/2. 119. oldal 3-4. feladat órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 118./1. feladat, 119./5. feladat (ezeket kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_044

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/magyar-szabadsagharc-tortenete

határidő: május 22.

 

május 18. hétfő  12.45 – 13.30 TEAMS online óra

Támadás az alkotmányos Magyarország ellen TK. 182-184. oldal

Vázlat: TK. 184. oldal

 A vázlatot egészítsd ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:

  • Milyen intézkedéseket hoztak Magyarország megvédésére?
  • Kit bízott meg Kossuth az erdélyi hadsereg vezetésével?
  • Munkafüzet:  115. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 116./3-4. feladat (ezt kérem küldeni)

digitális anyag:  https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_043

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/magyar-szabadsagharc-tortenete

határidő: 2020. 05. 22. 

 

 

2020. május 12-15.

 május 13. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra 

A forradalmi célok megvalósulása TK. 179 -181. oldal

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,

               lemásolni a 181. oldalon lévő vázlatot

A vázlat kiegészítése: Kik voltak és milyen miniszteri posztot töltöttek be a Batthyány-kormány tagjai? (internet)

Munkafüzet:  113. oldal/2. 114. oldal 3. feladat órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 113./1. feladat, 114./5. feladat (ezeket kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_042

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/az-1848-forradalom

határidő: május 15.

 

május 12. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra

Forradalmak Európában és Magyarországon TK. 176-178. oldal

Feladat (ez a vázlat): Mutasd be a pesti forradalom (március 15.) eseményeit egy újság tudósítójaként!

  • Munkafüzet:  111. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 112./3-5. feladat (ezt kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_041

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/az-1848-forradalom

határidő: 2020. május 15. 

 

 

2020. 05.04.-05.08.

Az érettségi szünet miatt a hétfői óra elmarad.

05. 05. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra 

Magyarország fejlődése az 1840-es években TK. 172 -175. oldal

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,

               lemásolni a 174. oldalon lévő vázlatot

 Feladat: Gyűjtsd ki a tankönyv szövegéből a korszak íróinak, költőinek, zeneszerzőinek nevét és írd mellé egy alkotásuk címét is!

Munkafüzet:  109-110. oldal/2-3-4. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 109./1. feladat, 110./5. feladat (ezeket kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_040

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/reformkori-gazdasag-es-kultura

határidő: május 7.

 

 

2020. április 27-30.

 április 28. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra 

Kossuth Lajos politikai tevékenysége a reformkorban TK. 170 -171. oldal

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,

               lemásolni a 171. oldalon lévő vázlatot

             Kérdés: Miben tért el  egymástól Széchenyi  és Kossuth  véleménye?

Munkafüzet:  107. oldal/2-3-4. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 106./1. feladat, 108./6. feladat (ezeket kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_039

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/reformmozgalom-kibontakozasa

határidő: május 4.

április 27. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra

Országgyűlések a reformkorban TK. 166-168. oldal

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a 168. oldalon lévő vázlatot 

A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:

  • Hogyan nevezték Wesselényi Miklóst?
  • Mi volt az 1831-ben írt könyvének a címe?

Munkafüzet:  104-105. oldal/1-2-5. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 104./3. feladat (ezt kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_038

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/reformmozgalom-kibontakozasa

határidő: 2020. május 4. 

 

 

 

 

2020. április 20-21.

 április 21. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra 

A reformkor hajnalán TK. 161 -163. oldal

Széchenyi István országépítő tevékenysége olvasmány 164-165.

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,

               lemásolni a 163. oldalon lévő vázlatot

              lerajzolni a rendi országgyűlés ábráját: TK: 163. oldal

Munkafüzet:  102. oldal/2-3-4-5. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 102./1. feladat (ezt kérem küldeni)

digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_037

határidő: április 24.

 

április 20. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra

Magyarország a napóleoni háborúk korában TK. 158-160. oldal

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a 160. oldalon lévő vázlatot 

A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:

  • Mi volt a neve a magyar jakobinus mozgalom társaságainak?
  • Hol szenvedtek vereséget Napóleontól a magyar nemesi felkelés résztvevői?
  • Olvasd le a diagramról (TK. 160. oldal), hogyan változott a gabona ára a jelölt időszakban? Mi volt ennek az oka?

Munkafüzet:  100. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás

HF: 100./3. feladat

 https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_036

határidő: 2020. április 24. 

 

 

 

 

 április 15-17.

Nincsen óra

A feladatlapokat (megtalálható: TEAMS, outlookon elküldve) kérem kitöltve visszaküldeni április 20-ig.

 

 április 6-8.

április 6. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra A forradalmak és a polgárosodás kora Európában - összefoglalás TK: 151-153. oldal

Munkafüzet:  98.- 99 oldal feladatainak megoldása

ismétlés: https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/francia-forradalom-es-napoleon

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/xix-szazad-eszmei

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/az-ipari-forradalom-es#

április 7. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra  A forradalmak és a polgárosodás kora Európában -   feladatok megbeszélése (feladatlap megtalálható lesz a TEAMS-ben, valamint mindenkinek elküldöm az oulook levelezőrendszeren keresztül)

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/fejezet_04_osszefoglalas

A feladatlapok visszaküldésének határideje: 2020. április 17. 16 óra

  1. március 30  -március 31.

kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra  Betegségek, járványok TK. 147 -150. oldal

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a 150. oldalon lévő vázlatot 

A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:

  • Mit fedezett fel Edward Jenner és Semmelweis Ignác?
  • Milyen betegségben halt meg Hunyadi János?

Munkafüzet:  96. oldal/1-2. feladat

ha van időd:  https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_035

határidő: 2020. április 2. 16 óra


  1. március 30  -március 31.

hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra  A társadalom átalakulás TK. 144 -146. oldal

Ismétlés órán (közösen) ipari forradalom, városiasodás

Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a146. oldalon lévő vázlatot 

A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:

  • Magyarázd meg a géprombolás fogalmát!
  • Mit jelent a sztrájk szó?
  • Kik tartoztak a középosztályhoz?

Munkafüzet:  94. oldal/1-2. feladat

ha van időd:  https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_034

határidő: 2020. április 2. 16 óra

2020. 03. 23. 6. óra
Kedves gyerekek!
Köszönöm mindenkinek a múlt heti munkáját, az elküldött feladatokat. Akiknek még nem sikerült a küldés, továbbra is várom tőlük, előbb-utóbb megoldódnak a technikai problémák is.
Mivel látom, hogy sokan még nem az iskolai e-mail címeteket használjátok, a múlt heti feladat megoldásokat ide is felrakom és elküldöm e-mailben is az osztály címére. Segítsetek egymásnak, ha valakinek nehézsége van az anyagok letöltésében, vagy visszaküldésében. (engem viberen, skypon is elértek, a TEAMS-sel is próbálkozom, de az én gépem védelme valamiért nem szereti az outlook-t)

Munkafüzeti feladatok megoldásai - kérek mindenkit ellenőrizze le saját magának is a feladatokat! (én mindenkinek nyitottam mappát, abba rakom a visszaküldött házikat, ha megkaptam,  like jellel jelzem nektek, természetesen meg is nézem, ahol segítség kell, válaszolok e-mailben is)

A francia forradalom hatása munkafüzet feladatainak megoldása

  1. oldal 3. f.: igaz, hamis, hamis (ha lassú haladás lenne a megfogalmazásban, úgy igaz lenne), igaz, igaz, igaz, igaz
  2. oldal 4. kiegészítés: nemzet, nemzetállam, nacionalizmus, nyelvet, közös történelemmel, nemzeti jelképeket
  3. oldal 5. összekevert betűk: nacionalizmus, konzervativizmus, liberalizmus, radikális, reform, nemzet

Szent Szövetség MF. 88 - 89. oldal feladatai

88./ 1. keresztrejtvény: Bécs, fegyveres, francia, nemzeti, besúgóhálózat, Metternich (a keresztrejtvény ábrája a régi munkafüzetből van, itt egy másik meghatározás szerepelt, de a négyzeteket meghagyták, ezért hosszabb a sor), magánélet

88./2. Igaz/Hamis

hamis (francia király helyett osztrák császár)

igaz

igaz

hamis (1815)

igaz

88./3. kakukktojás: a) sajtószabadság – nem létezett     b) angol király – nem vett részt benne

89./4. hiányos szöveg pótlása: Napóleon utáni, porosz király, Metternich, szabadság,

nemzeti, fegyveresen

89./5. térkép: a) Bécs (alulról a második téglalap, a Duna mellett

                          b) Waterloo (balról az első, mf. 84./8. segít)

Kedves 6.b! Köszönöm az eddigi munkátokat, és küldöm a következő hétre az anyagot. Jó munkát mindenkinek!
2020. március 24.
A 19. századi városiasodás TK. 142-143.
Kérek mindenkit, olvassa el a tankönyv szövegét.
Feladat: Vázlatírás tk. 143. oldal
A vázlatot egészítsétek ki  a vetésforgó rajzával, valamint a 143./összefoglaló kérdések közül a 2.-ra adott válasszal  ( Milyen okai és milyen következményei......)
Írd ki a higiénia szó jelentését! Fontos!
Munkafüzet: 94. oldal 1. feladat, 95./5., 6. feladat
Ha van lehetőséged, nézd meg ezt linket is. A digitális lecke feladatait addig gyakorolhatod, amíg hibátlan nem lesz (és írni sem kell): hajrá!
határidő: 2020. 03. 26.
2020. március 23. 
Az ipari forradalom találmányai, hatása 138-141. oldal
Kérek mindenkit, olvassa el a tankönyv szövegét.
Feladat: Vázlatírás tk. 141. oldal, kiegészítve a szövegben előforduló feltalálókkal és találmányaikkal. Ha van lehetőséged, nézd meg a második linket is, ami a tankönyvünk digitális változata.
Érdekes feladatok vannak és több feltalálót találsz a párosítós feladatban, mint a tankönyvben.
Munkafüzet: 90. oldal 1. feladat, 91./3.-5. feladat
Határidő: 2020. március 24.
Kedves gyerekek!
Kérlek benneteket, hogy a házi feladat küldésekor tüntessétek fel a 6.b jelzést a levélben, mert így az én külön 6.b-s mappámba megy közvetlenül, nem kell keresgélnem. Előre is köszönöm.
Kérlek benneteket, hogy csak a megadott időre küldjétek vissza a kért feladatokat, mert bár igyekszem mindenkinek azonnal válaszolni, sokan elküldték azt is, aminek a határideje a jövő hét volt.
Ezentúl én is  csatolt fájlban, ezen a címen küldöm nektek a vázlatot, ppt-t, természetesen a blogon jelzem ezt nektek.
Jó munkát mindenkinek,
Kati néni

2020. március 17. kedd 6.óra: A Szent Szövetség kora  Tk: 135 - 137. oldal

Olvassátok el a lecke szövegét (hosszú!!) és válaszoljatok a TK 137. oldalán lévő kérdésekre a füzetben. Kérem ezt lefotózni és elküldeni nekem március 23-ig.

Munkafüzet: 88 - 89. oldal feladatainak kitöltése (fotózás)

Csatolok egy vázlatot a két leckéhez, hogy összefüggéseiben lássátok az anyagot, nyissatok egy könyvtárat és rakjátok be a fájlokat, vagy nyomtassátok ki és ragasszátok be a füzetbe.

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/xix-szazad-eszmei

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_031

A Szent Szövetség és az új eszmei irányzatok

  1. A bécsi kongresszus és a Szent Szövetség
  • 1814- Bécs: kongresszus - a napóleoni háborúk lezárása
  • Szent Szövetség létrehozása:
  • Sándor orosz cár + I. Ferenc osztrák császár + III. Frigyes Vilmos porosz uralkodó
  • az angol király, a török szultán és a pápa kivételével az összes európai uralkodó csatlakozott
  • szellemi irányítója. Metternich osztrák kancellár
  • cél: a királyok régi Európájának helyreállítása
  • forradalmi lázadások ellen közös fellépés
  • erőegyensúly a nagyhatalmak között

 

  1. Mozgalmak
  • Dél-Amerika: 1810-es, 1820-as évek: független államok kialakulása Dél-Amerikában (Simon Bolivar: „Dél-Amerika felszabadítója”)
  • Európa:1820-21, a görög szabadságharc sikere à független Görögország
  • 1830: független Belgium (minta-alkotmány!)

 

III. Új eszmék terjedése

  1. liberalizmus:
  • a szabadság eszméje
  • szabadságjogok (alapvető emberi jogok) követelése
  • jobbágyfelszabadítás
  • alkotmányos állam
  • szabad verseny a gazdaságban
  1. nacionalizmus:
  • a nemzet eszméje
  • önálló nemzetállam, polgári nemzet

3.konzervativizmus:

  • a fennálló értékek, szokások, hagyományok megőrzése

4.szocializmus

  • közösségi elven alapuló eszme a szabadság, egyenlőség, testvériség jelszavával, a munkások életén akart javítani.

5.Keresztényszocializmus:

XIII: Leó pápa hozta létre, polgári irányzat, a munkásmozgalmat az egyház befolyása alá kívánta vonni

 

Köszönöm és majd látjuk, hogyan boldogultok a többi tantárggyal, mennyire megy az otthoni tanulás, bírtok-e többet, vagy másképp alakítsuk a dolgokat. Vigyázzatok magatokra, Kati néni 

 

Szép hetet mindenkinek gyerekek!

Elküldöm nektek a hét anyagát, egyenlőre elsősorban a könyvre, munkafüzetre támaszkodunk, mert az mindenkinek van. Ha pontosan tudom, kinek milyen eszköz áll rendelkezésére otthon, alakíthatjuk ezt a közös munkát, és biztosan sok mindent tanulok én is tőletek. Mivel az elmúlt héten sok hiányzó volt nálatok, az utolsó anyagot újra átismételjük .

2020. március 16. hétfő 6. óra: A francia forradalom hatása TK: 132-134. oldal (ismétlés)

A lecke elolvasása után mindenki húzza alá a számára ismeretlen szavakat, és írjatok, kérdezzetek bátran erről.

A lecke lényege a 134. oldalon lévő táblázatban van összefoglalva, a házi feladat ennek lemásolása volt, ez az óra vázlata egyben. 

A munkafüzetben kérem megoldani a 86. oldalon a 3.- 4 - 5. feladatot, ezt fotózzátok le és küldjétek el nekem az

email címemre, ennek határideje: 2020. március 20.

Okos tankönyv, kedvelni fogjátok, jók a feladatok!!! https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_030

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg6b.blog.hu/api/trackback/id/tr115526188
süti beállítások módosítása