2020. június 8-12.
Anyag: Az éves munka értékelése
TEAMS óra: kedd 12.30 - 13
Kérem a hiányzó feladatokat június 8-ig.
2020. június 2-5. heti anyag
június 2. kedd 12.45 - 13.30 TEAMS online óra
Reformkor, forradalom és szabadságharc (számonkérés), értékelés
Témazáró
Kérem az elmaradt házi feladatok pótlását a héten, osztályozom ezeket is.
határidő: június 2.
- május 25-29. heti anyag
május 26. kedd 12.45 – 13.30 TEAMS online óra
A reformkor és az 1848-as szabadságharc Magyarországon
Összefoglalás TK. 196. oldal
Munkafüzet: 123-124. oldal
ppt feladatok megbeszélése
https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/fejezet_05_osszefoglalas
Témazáró határidő: június 1.
május 25. hétfő 12.45 – 13.30 TEAMS online óra
A szabadságharc leverése TK. 190-195. oldal
Vázlat: TK. 193. oldal
Munkafüzet: 120. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 121./3-5. feladat (ezt kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_045
határidő: 2020. 05. 26.
május 18-22.
május 19. kedd 12.45 – 13.30 TEAMS online óra
A dicsőséges tavaszi hadjárat TK. 186 -188. oldal
Buda ostroma Tk. 189. oldal olvasmány
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat
lemásolni a 188. oldalon lévő vázlatot
A vázlat kiegészítése: Mikor és hol adták ki a (magyar) Függetlenségi Nyilatkozatot, mit mondott ki a nyilatkozat?
Munkafüzet: 118. oldal/2. 119. oldal 3-4. feladat órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 118./1. feladat, 119./5. feladat (ezeket kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_044
határidő: május 22.
május 18. hétfő 12.45 – 13.30 TEAMS online óra
Támadás az alkotmányos Magyarország ellen TK. 182-184. oldal
Vázlat: TK. 184. oldal
A vázlatot egészítsd ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:
- Milyen intézkedéseket hoztak Magyarország megvédésére?
- Kit bízott meg Kossuth az erdélyi hadsereg vezetésével?
- Munkafüzet: 115. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 116./3-4. feladat (ezt kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_043
határidő: 2020. 05. 22.
2020. május 12-15.
május 13. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra
A forradalmi célok megvalósulása TK. 179 -181. oldal
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,
lemásolni a 181. oldalon lévő vázlatot
A vázlat kiegészítése: Kik voltak és milyen miniszteri posztot töltöttek be a Batthyány-kormány tagjai? (internet)
Munkafüzet: 113. oldal/2. 114. oldal 3. feladat órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 113./1. feladat, 114./5. feladat (ezeket kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_042
határidő: május 15.
május 12. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra
Forradalmak Európában és Magyarországon TK. 176-178. oldal
Feladat (ez a vázlat): Mutasd be a pesti forradalom (március 15.) eseményeit egy újság tudósítójaként!
- Munkafüzet: 111. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 112./3-5. feladat (ezt kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_041
határidő: 2020. május 15.
2020. 05.04.-05.08.
Az érettségi szünet miatt a hétfői óra elmarad.
05. 05. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra
Magyarország fejlődése az 1840-es években TK. 172 -175. oldal
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,
lemásolni a 174. oldalon lévő vázlatot
Feladat: Gyűjtsd ki a tankönyv szövegéből a korszak íróinak, költőinek, zeneszerzőinek nevét és írd mellé egy alkotásuk címét is!
Munkafüzet: 109-110. oldal/2-3-4. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 109./1. feladat, 110./5. feladat (ezeket kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_040
határidő: május 7.
2020. április 27-30.
április 28. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra
Kossuth Lajos politikai tevékenysége a reformkorban TK. 170 -171. oldal
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,
lemásolni a 171. oldalon lévő vázlatot
Kérdés: Miben tért el egymástól Széchenyi és Kossuth véleménye?
Munkafüzet: 107. oldal/2-3-4. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 106./1. feladat, 108./6. feladat (ezeket kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_039
határidő: május 4.
április 27. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra
Országgyűlések a reformkorban TK. 166-168. oldal
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a 168. oldalon lévő vázlatot
A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:
- Hogyan nevezték Wesselényi Miklóst?
- Mi volt az 1831-ben írt könyvének a címe?
Munkafüzet: 104-105. oldal/1-2-5. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 104./3. feladat (ezt kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_038
határidő: 2020. május 4.
2020. április 20-21.
április 21. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra
A reformkor hajnalán TK. 161 -163. oldal
Széchenyi István országépítő tevékenysége olvasmány 164-165.
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat,
lemásolni a 163. oldalon lévő vázlatot
lerajzolni a rendi országgyűlés ábráját: TK: 163. oldal
Munkafüzet: 102. oldal/2-3-4-5. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 102./1. feladat (ezt kérem küldeni)
digitális anyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_037
határidő: április 24.
április 20. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra
Magyarország a napóleoni háborúk korában TK. 158-160. oldal
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a 160. oldalon lévő vázlatot
A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:
- Mi volt a neve a magyar jakobinus mozgalom társaságainak?
- Hol szenvedtek vereséget Napóleontól a magyar nemesi felkelés résztvevői?
- Olvasd le a diagramról (TK. 160. oldal), hogyan változott a gabona ára a jelölt időszakban? Mi volt ennek az oka?
Munkafüzet: 100. oldal/1-2. órai munka/otthoni gyakorlás
HF: 100./3. feladat
https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_036
határidő: 2020. április 24.
április 15-17.
Nincsen óra
A feladatlapokat (megtalálható: TEAMS, outlookon elküldve) kérem kitöltve visszaküldeni április 20-ig.
április 6-8.
április 6. hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra A forradalmak és a polgárosodás kora Európában - összefoglalás TK: 151-153. oldal
Munkafüzet: 98.- 99 oldal feladatainak megoldása
https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/xix-szazad-eszmei
április 7. kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra A forradalmak és a polgárosodás kora Európában - feladatok megbeszélése (feladatlap megtalálható lesz a TEAMS-ben, valamint mindenkinek elküldöm az oulook levelezőrendszeren keresztül)
https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/fejezet_04_osszefoglalas
A feladatlapok visszaküldésének határideje: 2020. április 17. 16 óra
- március 30 -március 31.
kedd 12.45 -13.30 TEAMS online óra Betegségek, járványok TK. 147 -150. oldal
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a 150. oldalon lévő vázlatot
A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:
- Mit fedezett fel Edward Jenner és Semmelweis Ignác?
- Milyen betegségben halt meg Hunyadi János?
Munkafüzet: 96. oldal/1-2. feladat
ha van időd: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_035
határidő: 2020. április 2. 16 óra
- március 30 -március 31.
hétfő 12.45 -13.30 TEAMS online óra A társadalom átalakulás TK. 144 -146. oldal
Ismétlés órán (közösen) ipari forradalom, városiasodás
Feladat: elolvasni a kijelölt oldalakat, lemásolni a146. oldalon lévő vázlatot
A vázlatot egészítsétek ki az alábbi kérdésekre adott válasszal:
- Magyarázd meg a géprombolás fogalmát!
- Mit jelent a sztrájk szó?
- Kik tartoztak a középosztályhoz?
Munkafüzet: 94. oldal/1-2. feladat
ha van időd: https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_034
határidő: 2020. április 2. 16 óra
Munkafüzeti feladatok megoldásai - kérek mindenkit ellenőrizze le saját magának is a feladatokat! (én mindenkinek nyitottam mappát, abba rakom a visszaküldött házikat, ha megkaptam, like jellel jelzem nektek, természetesen meg is nézem, ahol segítség kell, válaszolok e-mailben is)
A francia forradalom hatása munkafüzet feladatainak megoldása
- oldal 3. f.: igaz, hamis, hamis (ha lassú haladás lenne a megfogalmazásban, úgy igaz lenne), igaz, igaz, igaz, igaz
- oldal 4. kiegészítés: nemzet, nemzetállam, nacionalizmus, nyelvet, közös történelemmel, nemzeti jelképeket
- oldal 5. összekevert betűk: nacionalizmus, konzervativizmus, liberalizmus, radikális, reform, nemzet
Szent Szövetség MF. 88 - 89. oldal feladatai
88./ 1. keresztrejtvény: Bécs, fegyveres, francia, nemzeti, besúgóhálózat, Metternich (a keresztrejtvény ábrája a régi munkafüzetből van, itt egy másik meghatározás szerepelt, de a négyzeteket meghagyták, ezért hosszabb a sor), magánélet
88./2. Igaz/Hamis
hamis (francia király helyett osztrák császár)
igaz
igaz
hamis (1815)
igaz
88./3. kakukktojás: a) sajtószabadság – nem létezett b) angol király – nem vett részt benne
89./4. hiányos szöveg pótlása: Napóleon utáni, porosz király, Metternich, szabadság,
nemzeti, fegyveresen
89./5. térkép: a) Bécs (alulról a második téglalap, a Duna mellett)
b) Waterloo (balról az első, mf. 84./8. segít)
2020. március 17. kedd 6.óra: A Szent Szövetség kora Tk: 135 - 137. oldal
Olvassátok el a lecke szövegét (hosszú!!) és válaszoljatok a TK 137. oldalán lévő kérdésekre a füzetben. Kérem ezt lefotózni és elküldeni nekem március 23-ig.
Munkafüzet: 88 - 89. oldal feladatainak kitöltése (fotózás)
Csatolok egy vázlatot a két leckéhez, hogy összefüggéseiben lássátok az anyagot, nyissatok egy könyvtárat és rakjátok be a fájlokat, vagy nyomtassátok ki és ragasszátok be a füzetbe.
https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/xix-szazad-eszmei
https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_031
A Szent Szövetség és az új eszmei irányzatok
- A bécsi kongresszus és a Szent Szövetség
- 1814- Bécs: kongresszus - a napóleoni háborúk lezárása
- Szent Szövetség létrehozása:
- Sándor orosz cár + I. Ferenc osztrák császár + III. Frigyes Vilmos porosz uralkodó
- az angol király, a török szultán és a pápa kivételével az összes európai uralkodó csatlakozott
- szellemi irányítója. Metternich osztrák kancellár
- cél: a királyok régi Európájának helyreállítása
- forradalmi lázadások ellen közös fellépés
- erőegyensúly a nagyhatalmak között
- Mozgalmak
- Dél-Amerika: 1810-es, 1820-as évek: független államok kialakulása Dél-Amerikában (Simon Bolivar: „Dél-Amerika felszabadítója”)
- Európa:1820-21, a görög szabadságharc sikere à független Görögország
- 1830: független Belgium (minta-alkotmány!)
III. Új eszmék terjedése
- liberalizmus:
- a szabadság eszméje
- szabadságjogok (alapvető emberi jogok) követelése
- jobbágyfelszabadítás
- alkotmányos állam
- szabad verseny a gazdaságban
- nacionalizmus:
- a nemzet eszméje
- önálló nemzetállam, polgári nemzet
3.konzervativizmus:
- a fennálló értékek, szokások, hagyományok megőrzése
4.szocializmus
- közösségi elven alapuló eszme a szabadság, egyenlőség, testvériség jelszavával, a munkások életén akart javítani.
5.Keresztényszocializmus:
XIII: Leó pápa hozta létre, polgári irányzat, a munkásmozgalmat az egyház befolyása alá kívánta vonni
Köszönöm és majd látjuk, hogyan boldogultok a többi tantárggyal, mennyire megy az otthoni tanulás, bírtok-e többet, vagy másképp alakítsuk a dolgokat. Vigyázzatok magatokra, Kati néni
Szép hetet mindenkinek gyerekek!
Elküldöm nektek a hét anyagát, egyenlőre elsősorban a könyvre, munkafüzetre támaszkodunk, mert az mindenkinek van. Ha pontosan tudom, kinek milyen eszköz áll rendelkezésére otthon, alakíthatjuk ezt a közös munkát, és biztosan sok mindent tanulok én is tőletek. Mivel az elmúlt héten sok hiányzó volt nálatok, az utolsó anyagot újra átismételjük .
2020. március 16. hétfő 6. óra: A francia forradalom hatása TK: 132-134. oldal (ismétlés)
A lecke elolvasása után mindenki húzza alá a számára ismeretlen szavakat, és írjatok, kérdezzetek bátran erről.
A lecke lényege a 134. oldalon lévő táblázatban van összefoglalva, a házi feladat ennek lemásolása volt, ez az óra vázlata egyben.
A munkafüzetben kérem megoldani a 86. oldalon a 3.- 4 - 5. feladatot, ezt fotózzátok le és küldjétek el nekem az
email címemre, ennek határideje: 2020. március 20.
Okos tankönyv, kedvelni fogjátok, jók a feladatok!!! https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_04_030