osztályblog6b

osztályblog6b

Magyar nyelv és irodalom

2020. március 16. - Osztályblog6.b

2020. 06. 08-12.

Kedves  Osztályom!

Egy nagyon különös tanév végéhez értünk. Az utolsó órára, szerdán, 8 órakor  beszélgetésre invitállak benneteket, ahol elmondhatjátok észrevételeiteket az órával kapcsolatosan, és a nagyon kíváncsiak megtudhatják év végi jegyüket is.

Készüljetek egy kis hozzászólással, gondoljátok át válaszaitokat a következő kérdésekre:

  1. Melyik tananyagrész tetszett a legjobban, melyik nem, miért?
  2. Milyen munkaformában dolgoztatok legszívesebben az órán? (egyéni-, csoport-, önálló munka, tanári magyarázat)
  3. Melyik munkaformát éreztétek leghasznosabbnak?
  4. Hogyan vagytok megelégedve saját munkátokkal?
  5. Mi az oka, ha nem tudtatok úgy teljesíteni, ahogy szerettetek volna?

 

Köszönöm mindenkinek az éves munkáját, különösen azokét, akik végig velem tartottak az online oktatás időszakában is.

Szép nyarat kívánok mindenkinek! Legyetek kreatívak, találjatok sok értelmes, élményszerű időtöltést ebben a megváltozott helyzetben is!

Ma véget ér a tanév, kezdődik a vakáció | Alföldi Régió Magazin

Akinek van kedve, nézze meg Defoe Robinson Crusoe című regényéből készült filmet!

 

2020. június 2-5.

Kedves Osztályom!

Online órára várok mindenkit szerdán 8 órakor!

Addigra olvassátok el Békés Pál: Az ólomkatona című novelláját!

Újabb írásbeli feladatot már nem adok.

Kérem az elmaradt feladatok pótlását a héten - aki még nem küldte -, osztályozni fogom, és megállapítom az év végi jegyet, az éves munka értékeléseként. (Ezt a jövő héten fogom megmondani, a tanévet lezáró órán.) Határidő: június 5.

Akinek javítania kell bármelyik tantárgyból, küzdjön, mint egy oroszlán! :)

Aki már minden feladatot megoldott, pihenjen, olvasson, segítsen a házi munkában a szüleinek! 

05. 25-29.

A héten hétfőn 9-kor, szerdán 8 órakor találkozunk online órán a Teamsben.

A héten irodalomból két rövid epikai művel fogunk foglalkozni, ezeket kell elolvasni, és ezekhez kapcsolódnak a feladatok is. Azért, hogy legyen idő elolvasni még az óra előtt a szövegeket, most megcseréljük az órákat: hétfőn nyelvtanozunk, és szerdán lesz az irodalomóra.

 Irodalom

  •  Olvasd el Lázár Ervin Tolvaj című novelláját a tankönyv 224-227. oldalán, majd Békés Pál Az ólomkatona című írását ( tk 228-233.)!
  • Másold át a füzetedbe a novella jellemzőit! (tk.: 227. pókhálóábra)
  • Válassz tetszőlegesen a 2 db-ot a mf.: 78. oldaláról!
  • Mf. 79./1.

 

Nyelvtan

 Okos számítógép-használat

tk. 150-153.

  • Olvasd el a tankönyv anyagát!
  • Másold le a Gondolatgyűjtőt!
  • Oldj meg 2 db feladatot a Mf. 87. oldaláról!

Jó munkát! A feladatokat, aki csak tudja, a Teamsbe töltse fel!

 

05. 18-22.

A héten hétfőn 9-kor, szerdán 8 órakor találkozunk online órán a Teamsben.

Addig nézzétek meg az Egri csillagokhoz kapcsolódó videókat, olvassátok el a tk. 216-221. oldalain lévő részleteket a regényből! Akinek még van elmaradása irodalom és nyelvtan feladatokkal, kérem, pótolja!

 várvédők esküje

https://www.youtube.com/watch?v=5z3mqsQQ_-U

Dobó beszéde

https://www.youtube.com/watch?v=m8YBSE8hYsc

Az egri nők

https://www.youtube.com/watch?v=CMVTAJ8iZko

Nyelvtan

Az internetnyelv

  •  elolvasni a 146-149- oldalát

Jó munkát, szép napokat! :)

05. 11-15.

A szerdai online óra elmarad az érettségi szünet miatt!

Irodalom

Nézzétek meg az Egri csillagokhoz kapcsolódó videókat, olvassátok el a tk. 201-203., 207-209. oldalain lévő részleteket a regényből! Akinek még van elmaradása irodalom és nyelvtan feladatokkal, kérem, pótolja!

A várvédők esküje

https://www.youtube.com/watch?v=5z3mqsQQ_-U

Dobó beszéde

https://www.youtube.com/watch?v=m8YBSE8hYsc

Az egri nők

https://www.youtube.com/watch?v=CMVTAJ8iZko

Nyelvtan

Ha még eddig nem tetted, készítsd el a témazáró házi dolgozatot! (Lásd előző hét, vagy Teams!

Határidő: 05. 13. szerda

 

05.04-05. 08.

A hétfői óra elmarad, szerdán 8 órakor élő nyelvtanórára várlak benneteket, meg egy kis osztályfőnöki beszélgetésre.

A héten irodalomból nem megyünk tovább, akinek még van elmaradása az előző heti feladatokkal, azokat pótolja!

Nyelvtan

A szófaji rendszer áttekintése, az egész éves anyag rendszerezése

Témazáró házi dolgozat írása

Feladat

Másold le a tk. 142-143. oldal táblázatát úgy, hogy minden szófajra írj 2-2 példát! (Ahol van alcsoport, azokra is)!

Az alapszófajok, viszonyszók, mondatszók külön oldalra kerüljenek, az alapszófajoknál 2 oldalt is felhasználhatsz, hogy áttekinthető legyen!

Használj te is színeket (mint a tankönyvben), hogy elkülönüljenek a szófajok egymástól!

Ha nem tudsz magadtól példát írni, bátran használd a tankönyvet, lapozz vissza, pont ez a cél, hogy felelevenítsük tudásunkat!

Beküldési határidő: 05. 13. szerda (Ez az utolsó TZ, kitartás!)

 

04. 27-30.

Kedves Osztályom!

Hétfőn 9 órakor irodalomórára, szerdán  8 órakor nyelvtanból élő órára várlak benneteket a teamsen!

Irodalom

Téma: A kötelező olvasmány feldolgozása: Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Feladatok: 

  • Elolvasni a tk. 192 - 200 oldal szövegeit
  • Válaszolni a tk. 196. oldal zöld mező kérdéseire
  • Másold át a füzetedbe a tk. 200. oldal aljáról A regény jellemzői pókhálóábrát!
  • Válaszolni a tk. 194./1., 2., 5. kérdésekre

Nyelvtan

Téma: A szófaji rendszer ismétlése

Feladatok:

  • Tk. 123./4. Lemásolni a verset a füzetbe
  • Megoldani a feladatot

Jó munkát kívánok! :)

Éva néni

 

04. 20-24.

Kedves Osztályom!

Hétfőn 9 órakor irodalomórára, szerdán nyelvtanból élő órára várlak benneteket a teamsen!

Irodalom

Téma: A lírai művek összefoglalása, témazáró házi dolgozat írása

Feladatok: 

  • Átolvasni a tk. 158 - 190 oldaláról a tanult műveket
  • Témazáró házi dolgozat
  1. Másold át a füzetedbe és töltsd ki az alábbi táblázatot!

Kis füzetben 2 oldalt, nagy füzetben 1 oldalt használj, új oldalra kezdd! Akár el is fordíthatod a füzetedet! Használj eltérő színeket soronként vagy oszloponként! Figyelj a helyesírásra, külalakra!

Beküldési határidő: 04. 27.

Szerző

A mű címe

kb. mikor keletkezett a mű?

A vers témája

Irodalmi szakkifejezések

az alkotás elemzéséhez, vagy idézet a műből

 

 

1500-as évek

 

 

 

 

 

 

A versszakok végén ismétlődő sorokat, refrént találunk.

 

Zsugori uram

 

 

 

 

 

 

A lírai én büszke költői teljesítményére, az Itáliában elsajátított új kultúrára. Vallja: büszke lehet rá Magyarország.  

 

Roald Dahl

 

 

 

 

 

 

 

 

„Ha tanár lennél, én ügyelnék,/hogy megtanulják jól a leckét.”

 

 

 

 

A költemény a Lilla-ciklus záró darabja.

 

  1. Ajánlás írása 8-10 mondatban

Ajánld elolvasásra a neked legjobban tetsző lírai művet!

Használd hozzá a következő vázlatot!

 

Az ajánlás felépítése

 Megszólítás (középre: Kedves …!

Bevezetés: Melyik művet ajánlod, témamegjelölés.

Tárgyalás, témakifejtés:

  • Ki írta, mikor?
  • Mi a téma, miért érdekes?
  • Miért lehet érdekes napjainkban ez az alkotás?
  • Lehet-e belőle okulni, tanulni, miket…?
  • Milyen érdeklődésű, életkorú olvasóknak ajánlod?

 

Befejezés: Lezárás, megerősítés, felhívás az olvasásra

 

  1. Illusztráció készítése az ajánláshoz (színes)

Aki nem szeret rajzolni, a szerző nevét és/ vagy a mű címét is leírhatja nyomtatott, nagyobb betűkkel, és azt díszítheti. 

 

Jó munkát kívánok! Éva néni

(Nyelvtanból a héten nem megyünk tovább.)

 

Képtalálat a következőre: „húsvéti rajzok”04. 15-17.

Kedves Osztályom!

A szünet utáni feladatok:

Magyar nyelv

Összefoglalás, házi dolgozat írása

Írj egy tetszőleges témájú fogalmazást, amelyben különböző színekkel jelölj ki 5 db névelőt, 5 db névutót, 5 db kötőszót, 5 db igekötőt,5 db indulatszót!

Írd is ki őket csoportosítva!

(Csináltunk már ilyet más szófajok esetében.)

Terjedelem: kb.: 1 oldal kis füzetben (Adj címet munkádnak, és tagold bekezdésekre!)

Beküldési határidő: 04. 22. (szerda)

04. 15-én 8 órakor élő nyelvtanóra lesz, várlak benneteket!

A tavaszi szünetre jó pihenést kívánok!

 

Képtalálat a következőre: „húsvéti rajzok”

 

04. 06- 04. 08.

Kedves Osztályom!

Köszönöm a munkákat, amelyeket visszaküldtetek. Úgy látom, az osztály többsége rendesen végzi a feladatait. Figyeljetek oda a külalakra, helyesírásra, mert ezekben azért találtam hibákat! (Kevesebbet, mint a múlt héten. :) )

 

HÉTFŐNKÉNT  9 ÓRÁTÓL ÉLŐ IRODALOM, SZERDÁNKÉNT  8 ÓRÁTÓL ÉLŐ NYELVTAN ÓRA LESZ A TEAMSEN, AHOL MINDIG  MEGBESZÉLJÜK A HETI TANANYAGOT. VÁROK MINDENKIT!

Irodalom:

Roald Dahl: Tanács a televíziózással kapcsoladban (AZ etikásoknak ismerős lesz. :) )

  • Olvassátok el a verset a tk. 185-187. oldalon!
  • Válaszoljatok a tk. 187. /1., 2., 3. kérdésre teljes mondatokban!
  • Nyelvtan A névelők, névutók, kötőszók, igekötők, segédigék gyakorlása
  • tk. 137/1. megoldani a füzetbe
  • Lemásolni a mf. 80. oldaláról Kányádi Sándor: Nyári alma ül a fán című versét (Helyesírás gyakorlása)
  • Megoldani a mf. 80/1.b feladatát

 

A tavaszi szünetre kellemes pihenést kívánok! :)

Éva néni

  

03. 30- 04. 03.

Kedves Osztályom!

Köszönöm a munkákat, amelyeket visszaküldtetek. Úgy látom, az osztály többsége rendesen végzi a feladatait. Figyeljetek oda a külalakra, helyesírásra, mert ezekben azért találtam hibákat!

Aki egy kicsit lemaradt, majd pótolja, ha géphez jut, ideje engedi. 

Nektek is, nekem is új ez a helyzet, majd belejövünk! :)

HÉTFŐNKÉNT  9 ÓRÁTÓL ÉLŐ IRODALOM, SZERDÁNKÉNT  8 ÓRÁTÓL ÉLŐ NYELVTAN ÓRA LESZ A TEAMSEN, AHOL MINDIG  MEGBESZÉLJÜK A HETI TANANYAGOT. VÁROK MINDENKIT!

 

Irodalom

Téma: Petőfi Sándor: A négyökrös szekér Tk.: 175-177., József Attila: Istenem, ... Tk. 178-181.

 

Feladatok: 

  • Elolvasni a tankönyvben a verseket (hangosan, szülőnek, testvérnek, kutyának, cicának :) )
  • Vázlat: Tk. 176./. zöld mező  1-4.sorát lemásolni
  • +1 általad választott feladat a Mf. 53. oldaláról
  • Tk.180. Mit gondolnak mások? elolvasni, válaszolni a 181./1-2. feladatára

Nyelvtan

Téma: A mondatszók Tk. 138-139.

Feladatok: 

  • Elolvasni a leckét
  • Lemásolni a Gondolatgyűjtőt
  • Tk. 140/5. füzetbe kiírni a mondatszókat
  • Mf. 79/1.

 A feladatok megoldásait csatoljátok a teams oldalra, vagy küldjétek el a gyori.eva@nlg.httpf.hu címre!

Vigyázzatok magatokra, szép napokat kívánok!

Éva néni

 

03. 30- 04. 03.

Kedves 8. D osztály!

Köszönöm a munkákat, amelyeket az elmúlt két héten visszaküldtetek. Az elektronikus naplóba írom a jól megérdemelt ötösöket! :) Aki egy kicsit lemaradt, majd pótolja, ha géphez jut, ideje engedi. 

Nektek is, nekem is új ez a helyzet, majd belejövünk! :)

Téma: "Honnan van a jó és a rossz?" Tk.: 92-95.

Feladatok: 

  • Elolvasni a tankönyvben a négy oldalt
  • Vázlat: Tk. 93./2. zöld mező szövegét lemásolni
  • +1 általad választott feladat igényes, teljes mondatokban való megválaszolása

A feladatok megoldásait csatoljátok a teams oldalra, vagy küldjétek el a gyori.eva@nlg.httpf.hu címre!

Vigyázzatok magatokra, szép napokat kívánok!

Győri Éva tanárnő

 

 

03. 20. Kedves Osztályom!

Köszönöm szépen az eddig beérkezett munkáitokat, úgy látom, az osztály nagy része lelkesen és igényesen dolgozik.

Bele kell jönnünk ebbe az új formába! Szeretnék mindenkitől egy pár mondatos visszajelzést kérni, hogy boldogult a héten, mi okozott nehézséget.

A jövő héttől kezdődően kommunikálhatunk az outlook teamsen is, intézze el mindenki a jelszókérést, ha nem tud belépni! (Seres Imre igazgatóhelyettes úrnak kell írni ez ügyben.) 

Küldöm a jövő hétre vonatkozó feladatokat:

03. 23-27.

Irodalom

Csokonai Vitéz Mihály: A Reményhez, Zsugori uram

  • Válaszolni a tk. 165./1., 2., 3. kérdésekre
  • Elolvasni a verseket: tk.: 165-166., 170-171.
  • Megpróbálni megérteni. Nem lesz könnyű, nagyon régies nyelvezetű a szöveg!
  • Lemásolni A Reményhez című vers 1-2. versszakát, rajzolni mellé (színes illusztrációt
  • Mf. 52/4.

     

    Nyelvtan

Az igekötők és segédigék

  • tk. 135-137. oldal
  • lemásolni: 135.o.-ról a táblázatot, 137.-ről a Gondolatgyűjtőt
  • Mf.78/3. , 4.

Szép hétvégét!

Éva néni

03. 19.

Sziasztok, remélem, mindenki felkelt, és nekikezdett a feladatainak!

Köszönöm azoknak, akik már lefotózták a füzeteiket, és elküldték nekem a hét elején kiadott feladatokat. A többieket is erre kérem, várom a füzet-, munkafüzetoldalak fotóit a gyori.eva@nlg.httpf.hu címre!

Beírtam a 03. 09-én írt (Toldi) TZ jegyeit a Kréta-naplóba. Akinek a TZ jegye gyengébb, mint szeretné, az vagy nem tanulta meg az elméleti rövid feladatokat, vagy a fogalmazás terjedelme nem volt elegendő, nem volt benne leírás elég. A nyelvi jegynél a helyesírás ronthatott, ezért írunk sokat, hogy javuljon!

Szép napokat kívánok, legyetek türelmesek családtagjaitokkal, segítsetek a házi munkában!

Éva néni

 

 

03. 16.Ez az, amire nem gondoltunk még pénteken, amikor osztályfőnöki órán -optimista módon - elkészítettük a tavaszi dekorációt. :(

De nincs mit tenni, alkalmazkodnunk kell az új, és remélhetőleg csak átmeneti helyzethez.

Küldöm a hétre a feladatokat, két nyelvtan, és két irodalom órára. 

Irodalom: Balassi Bálint: Egy katonaének

  • Tk. 161. o. Válaszolni a két kérdésre (zöld mező), elolvasni a verset
  • Megnézni a zanza tv anyagát Balassiról: https.//zanza.tv/irodalom/reneszansz/balassi-balint-portreja
  • Lemásolni a 163. o. zöld mező 2. bekezdését, ez lesz a vázlat a füzetbe
  • Mf. 50. o-ról 2 választott feladat

Nyelvtan

A viszonyszók, azon belül a névelők, névutók

  • Elolvasni a tk. 132-133. oldalt
  • Lemásolni a tk. 133. Gondolatgyűjtőt
  • Tk. 134/2. a füzetbe
  • Mf. 75/2.

Jó munkát, hamarosan jelentkezem!

Éva néni

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg6b.blog.hu/api/trackback/id/tr5815526106
süti beállítások módosítása